Bazalt od holcim
Opis produktu
Bazalt to lita skała, która znajduje zastosowanie m.in. przy budowie dróg, jako kruszywo w mieszankach betonowych czy jako podsypka kolejowa.
Bazalt jest skałą litą, pochodzenia wulkanicznego – wylewną, o strukturze bardzo drobnoziarnistej (czasami porfirowej) i barwie czarnej, szarej lub zielonej. Stosowany jest m.in. przy budowie dróg, jako kruszywo w mieszankach betonowych, a także na podsypki kolejowe.
Korzyści z zastosowania Bazaltu holcim
- Duża odporność na wietrzenie chemiczne i fizyczne
- Wytrzymałość na ściskanie i ścieralność
- Niska nasiąkliwość i porowatość
- Wysoka jakość oraz stabilne parametry fizyko-chemiczne
- Mrozoodporność
- Odporność na miażdżenie
- Brak reaktywności alkalicznej
- Bardzo dobry wskaźnik nośności
- Surowiec posiadający bardzo dobre parametry termoizolacyjne: niepalny, obojętny chemicznie, odporny na działanie mrozu i wilgoci.
- Materiały przeznaczone do sprzedaży pozbawione są tzw.
- Tufów oraz zgorzeli słonecznej
Cechy Bazaltu holcim
- niska nasiąkliwość i porowatość
- odporność na wietrzenie chemiczne i fizyczne
- wytrzymałość na ściskanie i ścieralność
- mrozoodporność
- brak reaktywności alkalicznej
- wysoki wskaźnik nośności.
Zastosowanie bazaltu holcim
- budowa dróg – warstwy ścieralne, wiążące, podbudowy, utrwalenia powierzchniowe
- nawierzchnie drogowe
- betony
- podsypki kolejowe.
Parametry techniczne
Parametry bazaltu Holcim: | |
Nasiąkliwość, WA24 | WA242 (wg PN-EN 1097-6) |
Wskaźnik kształtu, SI | SI15 (wg PN-EN 933-4) |
Wskaźnik płaskości, FI | Fl15 (wg PN-EN 933-3) |
Mrozoodporność, F | F2 (wg PN-EN 1367-1) |
Mrozoodporność w soli, FNaCl | FNaCl7 (wg PN-EN 1367-6) |
Odporność na rozdrabnianie, LA | LA20 (wg PN-EN 1097-2) |
Właściwości określone dla fakcji 8/11,2 mm
*Podane wartości są wartościami średnimi. Wartości te nie są gwarantowane przez producenta, nie stanowią oferty w rozumieniu przepisów kodeksu cywilnego i nie mogą stanowić podstaw do jakichkolwiek roszczeń.
NORMY
- wymaganiami Technicznymi „Kruszywa do mieszanek mineralno-asfaltowych i powierzchniowych utrwaleń na drogach publicznych – WT-1 Kruszywa 2014”
- normą PN-EN 13043 „Kruszywa do mieszanek bitumicznych i powierzchniowych utrwaleń stosowanych na drogach, lotniskach i innych powierzchniach przeznaczonych do ruchu”
- normą PN-EN 12620 „Kruszywa do betonu”
- normą PN-EN 13450 „Kruszywa na podsypkę kolejową”
- wymaganiami Technicznymi „Nawierzchnie asfaltowe na drogach krajowych – WT-2 Mieszanki mineralno-asfaltowe 2014”.