Gala Skrzydła Sukcesu 2018 - stabilność w świecie zmiany
Jak w świecie zmiany zachować pełną koncentrację na kliencie i budować wartościowe partnerstwo biznesowe? Na to i inne pytania staraliśmy się odpowiedzieć w trakcie czwartej już edycji Gali Skrzydeł Sukcesu, która odbyła się 26 października w Teatrze Polskim w Warszawie.
W czasie Gali wybrani klienci z segmentu B2B/B2C wysłuchali wystąpień Xaviera Guesnu, Prezesa Lafarge w Polsce oraz Marty Florczak, Wiceprezes oraz Dyrektor Sprzedaży Cementu B2B/B2C. Na scenie pojawiła się również dr Adrianna Lewandowska, Prezes Instytutu Biznesu Rodzinnego, która wprowadziła gości w temat sukcesji - bardzo ważny w perspektywie budowania długowiecznych firm. Plan wydarzenia uwzględniał także panel dyskusyjny pt. “Sytuacja na rynku surowców i materiałów budowlanych – prognoza oraz aktualna ocena rynku”. Galę uświetniły występ Olgi Bończyk oraz ceremonia wręczenia statuetek i dyplomów Skrzydła Sukcesu.
W ciągu ostatniego roku Grupa LafargeHolcim na świecie przeszła sporo zmian, które wpłynęły na rynki lokalne, także w Polsce. Zarząd zmienił się na dwóch poziomach – nowego Prezesa Zarządu, Jan Jenisch, ma zarówno Grupa LafargeHolcim, jak również Lafarge w Polsce, gdzie od marca tego roku pracuje Xavier Guesnu - nowy CEO firmy, który powitał gości swoim wystąpieniem.
To właśnie zmiana była motywem przewodnim tej prezentacji. Zaproszeni goście – przedstawiciele naszych kluczowych klientów z segmentu B2B/B2C – mogli dowiedzieć się m.in., co oznacza akronim VUCA, coraz częściej wykorzystywany do opisywania specyfiki współczesnego świata. Co się za nim kryje?
V – Volatile – zmienny
U – Uncertain – niepewny
C – Complex – złożony
A – Ambiguous – wieloznaczny
Co to oznacza dla nas?
Zmienność w branży budowlanej widać każdego dnia. Liczba wpływających na biznes czynników, które musimy na bieżąco monitorować, rośnie. To przede wszystkim koszty: pracy, ale też energii (50 wzrostu) czy C02, gdzie wzrost osiągnął już 300 . Nie bez znaczenia jest też mniejsza dostępność wykwalifikowanych pracowników, która wymaga dobrze przemyślanych działań rekrutacyjnych.
To wszystko łączy się z niepewnością, bardzo silnie związaną z przemianami gospodarczo-politycznymi w Polsce i na świecie. Nie wiemy, jak będą zachowywać się rynki światowe i do czego doprowadzi spowolnienie gospodarcze Chin i Stanów Zjednoczonych. Znaczące ruchy polityczne, takie jak Brexit, również nie pozostają na nas bez wpływu, przy czym szybkie przewidzenie, czy będzie to wpływ pozytywny czy negatywny, staje się coraz trudniejsze. W końcu - sytuacja na naszej rodzimej scenie politycznej odbijająca się na regulacjach prawnych jest czymś, czego także nie możemy być pewni.
Złożoność rzeczywistości to coś, co codziennie może zauważyć każdy z nas. Przejawia się ogromną liczbą informacji, które docierają do nas każdego dnia, zarówno w życiu prywatnym, jak i zawodowym. Systemy, na których pracują nowoczesne przedsiębiorstwa, są coraz bardziej skomplikowane i korzystają z ogromnych baz danych. Przy podejmowaniu decyzji bierzemy pod uwagę znacznie więcej czynników i uwarunkowań niż wcześniejsze pokolenia, musimy też z większą uwagą podchodzić do tłumaczenia przemian organizacyjnych i biznesowych naszym partnerom.
Na to wszystko nakłada się czwarty element – wieloznaczność. Wspomniane wyższe koszty pracy mogą być problemem dla nas, są też dobre dla gospodarki. Podobnie z boomem budowlanym, o którym tak wiele mówi się od jakiegoś czasu. Z jednej strony jest dla nas dobry, z drugiej jednak wymaga dużych inwestycji, co do których zwrotu nie możemy być w stu procentach pewni. Swój ślad zostawiają też nowe technologie, które poznajemy i testujemy. Drukowanie w 3D, beacony, automatyzacja, digitalizacja, wirtualna rzeczywistość – to hasła, z którymi stykamy się codziennie, a które nieodwracalnie zmieniają otaczający nas świat. W jaki sposób? Tego nie możemy być do końca pewni.
Co na to Lafarge?
Nasza firma przeszła w ostatnim czasie trzy duże zmiany. Nowy Prezes Grupy LH, Jan Jenich, zaakcentował ważny dla niego kierunek naszych działań, wyraźnie widoczny w nowej strategii Grupy, która jest równocześnie strategią firmy w Polsce. Nowe filary strategiczne to: wzrost, upraszczanie i wyniki, mocna kondycja finansowa oraz wizja i ludzie. To właśnie na tych obszarach skupiamy się w tym momencie najbardziej razem z nowym CEO Lafarge w Polsce – Xavierem Guesnu.
Dostosowując się do świata pełnego zmienności, firmy powinny dążyć do tego, żeby pewne elementy ich działania pozostały stałe. Dla nas ta konsekwencja znajduje swoje odbicie w pełnej koncentracji na kliencie i jego potrzebach oraz budowaniu relacji opartych na naszych priorytetach:
-
Byciu zaufanym partnerem i doradcą
-
Bezpieczeństwie i działaniu w zrównoważony sposób
Jako marka przez cały czas chcemy działać zgodnie z naszą misją i wizją, w których centrum niezmiennie pozostaje klient. Każdego dnia nasze wysiłki i działania dążą do tego, żeby wspólnie z klientami rozwijać ich biznesy, a co za tym idzie zmieniać otoczenia i budować trwałą wartość dla branży. Jak to robimy? Oprócz oferty produktów i rozwiązań wielką wagę przywiązujemy do oferty wartości dla naszych klientów. Jesteśmy zaufanym doradcą na każdym etapie współpracy i chcemy, żeby konsekwencja w realizacji naszych misji, wizji i priorytetów, była stałym elementem każdej relacji biznesowej, którą mamy przyjemność rozwijać. Szczególnie w świecie VUCA.
Dziękujemy wszystkim gościom za pojawienie się na naszej Gali i dobrze spędzony czas - mamy nadzieję, że każda zaproszona osoba miała okazję wynieść ze spotkania trochę wiedzy i inspiracji.