Dolomit
Opis produktu
Dolomit jest skałą osadową, węglanową o zabarwieniu o odcieniu rudym lub szarym, która powstaje w wyniku procesu przekształcenia skał wapiennych (tzw. dolomityzacji). Proces dolomityzacji zachodzi pod wpływem działania wód bogatych w węglan magnezu.
Holcim (dawniej Lafarge) należy do liderów na rynku dostawców dolomitu. Popularność naszego materiału wynika m.in. z połączenia najwyższych standardów, bezpieczeństwa i stabilnej jakości. Kruszywo dolomitowe jest wydobywane ze złóż w Radkowicach i Dubiu z uwzględnieniem poszanowania dla środowiska naturalnego.
Korzyści z zastosowania Dolomitu Holcim
- Niezmienność parametrów chemicznych, która gwarantuje najwyższą i stabilną jakość materiału
- Odporność na działanie chemii i warunków atmosferycznych
- Wytrzymałość na uszkodzenia mechaniczne
- Niska nasiąkliwość
- Odporność na czyszczenie i ścieranie
Cechy dolomitu Holcim
- nasiąkliwość ‒ WA242 (wg PN-EN 1097-6)
- wskaźnik kształtu ‒ SI20 (wg PN-EN 933-4)
- wskaźnik płaskości ‒ Fl20 (wg PN-EN 933-3)
- mrozoodporność ‒ F2 (wg PN-EN 1367-1)
- mrozoodporność w soli ‒ FNaCl7 (wg PN-EN 1367-6)
- odporność na rozdrabnianie ‒ LA25 (wg PN-EN 1097-2)
Zastosowanie dolomitu Holcim
- budowa dróg
- podsypka kolejowa
- produkcja betonu i asfaltu
- podsypka pod kostkę brukową
Parametry techniczne
Parametry dolomitu Holcim: | |
Nasiąkliwość, WA24 | WA242 (wg PN-EN 1097-6) |
Wskaźnik kształtu, SI | SI20 (wg PN-EN 933-4) |
Wskaźnik płaskości, FI | Fl20 (wg PN-EN 933-3) |
Mrozoodporność, F | F2 (wg PN-EN 1367-1) |
Mrozoodporność w soli , FNaCl | FNaCl7 (wg PN-EN 1367-6) |
Odporność na rozdrabnianie, LA | LA25 (wg PN-EN 1097-2) |
Właściwości określone dla fakcji 8/16 mm
*Podane wartości są wartościami średnimi. Wartości te nie są gwarantowane przez producenta, nie stanowią oferty w rozumieniu przepisów kodeksu cywilnego i nie mogą stanowić podstaw do jakichkolwiek roszczeń.
NORMY
- wymaganiami Technicznymi „Kruszywa do mieszanek mineralno-asfaltowych i powierzchniowych utrwaleń na drogach publicznych – WT-1 Kruszywa 2014”
- normą PN-EN 13043 „Kruszywa do mieszanek bitumicznych i powierzchniowych utrwaleń stosowanych na drogach, lotniskach i innych powierzchniach przeznaczonych do ruchu”
- normą PN-EN 12620 „Kruszywa do betonu”
- normą PN-EN 13450 „Kruszywa na podsypkę kolejową”
- wymaganiami Technicznymi „Nawierzchnie asfaltowe na drogach krajowych – WT-2 Mieszanki mineralno-asfaltowe 2014”.